سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عینک شب چیست؟

 

خرید عینک دید در شب

عینک دید در شب

 

عینک‌های دید در شب و همچنین عینک‌های آفتابی معمولاً به عنوان لنزهای رنگی (زرد-نارنجی) شناخته می‌شوند که هدف آن بهبود دید در تاریکی با کاهش نور روشن است. اما اینکه دقیقا چگونه انجام می شود و چقدر در چشم شما موثر است، چیزی است که با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد.

 

جالب اینجاست که عینک های شب برای مدت طولانی تری مورد استفاده بوده و در گذشته توسط شکارچیان به عنوان کمک بصری استفاده می شد. دلیل استفاده از فیلتر زرد-نارنجی در اکثر این عینک ها افزایش کنتراست و به کمک آن دیدن راحت تر صحنه های دور است. بنابراین حتی اگر در طول روز از این عینک استفاده کنید، اثر آن قابل مشاهده است. در تصویر زیر تفاوت کنتراست در طول روز را مشاهده می کنید:

 

کنتراست چیست؟

کنتراست می تواند میزان تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین قسمت های یک عکس یا مکان و هر چیزی باشد. به عنوان مثال، یک خیابان خرید عینک دید در شب را در نظر بگیرید که تا حدی سایه و تا حدی آفتابی است. قسمت سایه تاریک ترین قسمت و خورشید روشن ترین قسمت است. هر چه تفاوت بین این دو قسمت بیشتر باشد، شدت کنتراست بیشتر می شود.عینک دید در شب چگونه کار می کند؟

این عینک دو ویژگی مهم دارد که به شما کمک می کند در شب بهتر ببینید. اولین مهارت این است که با کمک مهارت دوم، یعنی کاهش روشنایی منبع نور، تاریکی را روشن تر کنید.

لنزهای نارنجی/زرد استفاده شده در عینک دید در شب تاریکی را برای شما کمی روشن تر می کند. این ویژگی دیدن جاده و مناظر اطراف را برای شما آسان تر می کند. تاریکی به دلیل خاصیت کم‌نور بودن نور است که باعث می‌شود چشم‌ها نسبت به نورهای مختلف (مانند چراغ‌های جلوی خودروهایی که در جهت مخالف در جاده حرکت می‌کنند) کمتر حساس شوند.

این سوال به طور کلی به عملکرد دیافراگم چشم انسان اشاره دارد. از آنجایی که زمان زیادی طول می کشد تا دیافراگم چشم انسان هنگام ورود به یک محیط نوری متفاوت دیافراگم خود را تغییر دهد، این تغییرات می تواند در شب و هنگام رانندگی آزاردهنده باشد. مانند زمانی که از یک اتاق تاریک وارد یک محیط روشن یا آفتابی می شوید. تاریکی جاده و محیط اطراف با نور خودروی جلویی چشم ها را نسبت به محیط حساس تر می کند به طوری که گاهی نمی توان جاده را به خوبی دید. تاثیر عینک دید در شب

 

 

عملکرد اصلی این عینک بهبود دید شما با کاهش روشنایی بسیاری از نورها و جلوگیری از پدیده پراکندگی نور است.به طور معمول، اگر یک منبع نور قوی در جلوی چشم قرار گیرد، سوژه های اطراف به راحتی قابل مشاهده نیستند. بنابراین لنزهای این عینک خطر رانندگی در شب و تاریکی را کاهش می دهد.